Verbetering winstgevendheid product-markt-kanalen mix - VP&P
Search Icon
×

Cases


Wat wij doen? Wij geven organisatieadvies in de financiële sector.

Je collega’s hebben uitdagende opdrachten bij banken, verzekeraars, partijen in de pensioensector en toezichthouders.


Verbetering winstgevendheid product-markt-kanalen mix


Met een veranderend afnamepatroon van klanten, mogelijkheden tot digitalisering en minder loyale klanten, stond de business case van distributiekanalen onder druk. Kostenbesparing ‘aan de binnenkant van de organisatie’ vereiste fundamentele keuzes in kanalen en productportfolio. 

In het traject is een duidelijke visie op klantbehoeften en de toegevoegde waarde voor klanten gedefinieerd op basis van een heldere analyse van de winstgevendheid van klantgroepen, distributiekanalen en producten en diensten. Met deze inzichten is de product-markt-distributiemix aangepast en omni-channel gemaakt.

Onze andere cases


Inrichten klant- en transactie filtering
Inrichten klant- en transactie filtering
Uitwerken TOM voor nieuwe Premie Pensioen Instelling
Uitwerken TOM voor nieuwe Premie Pensioen Instelling
Implementeren fraude detectie systeem betalingsverkeer
Implementeren fraude detectie systeem betalingsverkeer
Nieuwe IAM tooling
Nieuwe IAM tooling