Business transformatie in de financiële sector

Klantvragen

Een overzicht van onze meest actuele klantvragen.

"Maak onze organisatie wendbaar"

Organisaties kunnen agile uitgangspunten als organisatieprincipe hanteren

In de breedte van de sector wordt de snelheid van reageren op vragen van klanten, wet- en regelgeving of marktontwikkelingen een concurrentiefactor. Waar agile principes in de ICT begonnen zijn als werkwijzen bij ontwikkeling, strekt de toepassing zich tegenwoordig verder uit tot het gehele projectenbedrijf en organisatieprincipes.


lees meer over wendbaarheid
Bekijk bijbehorende cases & expertises
Agile als organisatieprincipe
Agile als organisatieprincipe

"Maak onze organisatie wendbaar"

Organisaties kunnen agile uitgangspunten als organisatieprincipe hanteren

In de breedte van de sector wordt de snelheid van reageren op vragen van klanten, wet- en regelgeving of marktontwikkelingen een concurrentiefactor. Waar agile principes in de ICT begonnen zijn als werkwijzen bij ontwikkeling, strekt de toepassing zich tegenwoordig verder uit tot het gehele projectenbedrijf en organisatieprincipes.


lees meer over wendbaarheid

Bekijk bijbehorende cases & expertises

"Herdefinieer onze klantpropositie"

Klantengedrag verandert snel

Klanten negeren in toenemende mate traditionele kanalen en kiezen voor virtuele kanalen. Ze verwachten hierbij anytime, anywhere omnichannel diensten te kunnen afnemen. Uit het brede aanbod van diensten maken klanten eigen keuzes en neemt de behoefte om zelf in controle te zijn toe.


Lees meer over klantpropositie
Bekijk bijbehorende cases & expertises
klantpropositie
klantpropositie

"Herdefinieer onze klantpropositie"

Klantengedrag verandert snel

Klanten negeren in toenemende mate traditionele kanalen en kiezen voor virtuele kanalen. Ze verwachten hierbij anytime, anywhere omnichannel diensten te kunnen afnemen. Uit het brede aanbod van diensten maken klanten eigen keuzes en neemt de behoefte om zelf in controle te zijn toe.


Lees meer over klantpropositie

Bekijk bijbehorende cases & expertises

Lees meer over klantpropositie

"Identificeer ons besparingspotentieel"

Scherp sturen op kosten

Transparantie in het aanbod van (concurrerende) diensten, veranderende tariefmodellen en een verschuivende klantvraag maakt dat financiële instellingen scherp moeten sturen op hun kosten. Op sommige momenten kan dat binnen de relatief veilige setting van continu verbeteren, maar op andere momenten zijn grotere slagen noodzakelijk.


Lees meer over kostenbesparingen
Bekijk bijbehorende cases & expertises
identificeren kostenbesparingen
identificeren kostenbesparingen

"Identificeer ons besparingspotentieel"

Scherp sturen op kosten

Transparantie in het aanbod van (concurrerende) diensten, veranderende tariefmodellen en een verschuivende klantvraag maakt dat financiële instellingen scherp moeten sturen op hun kosten. Op sommige momenten kan dat binnen de relatief veilige setting van continu verbeteren, maar op andere momenten zijn grotere slagen noodzakelijk.


Lees meer over kostenbesparingen

Bekijk bijbehorende cases & expertises

Lees meer over kostenbesparingen

"Integreer onze bedrijfsonderdelen"

Druk op efficiënte bedrijfsvoering

Met de turbulentie in de branche, een druk op efficiënte bedrijfsvoering en het herzien van bedieningsconcepten komen organisaties met regelmaat in de situatie dat onderdelen, ketens of processen geïntegreerd worden tot nieuwe eenheden. Een proces dat een mix vereist aan balanceerkunsten tussen beide partijen enerzijds en een bijna militaire precisie anderzijds als de migratie van producten of klanten aan de orde is.


Lees meer over integratie van bedrijfsonderdelen
Bekijk bijbehorende cases & expertises
Integratie organisatieonderdelen,Verzekeraars, wet herstel en afwikkeling, solvency II, DNB, IDD, verzekeringsdistributie, afm
Integratie organisatieonderdelen,Verzekeraars, wet herstel en afwikkeling, solvency II, DNB, IDD, verzekeringsdistributie, afm

"Integreer onze bedrijfsonderdelen"

Druk op efficiënte bedrijfsvoering

Met de turbulentie in de branche, een druk op efficiënte bedrijfsvoering en het herzien van bedieningsconcepten komen organisaties met regelmaat in de situatie dat onderdelen, ketens of processen geïntegreerd worden tot nieuwe eenheden. Een proces dat een mix vereist aan balanceerkunsten tussen beide partijen enerzijds en een bijna militaire precisie anderzijds als de migratie van producten of klanten aan de orde is.


Lees meer over integratie van bedrijfsonderdelen

Bekijk bijbehorende cases & expertises

Lees meer over integratie van bedrijfsonderdelen

"Borg structureel onze compliancy"

Toenemende druk op compliancy noodzaakt vergaande integratie in business

Toenemende klantbescherming, aangescherpte risicobeheersing, internationale harmonisatie van wet- en regelgevingskaders en toezicht hebben er toe geleid dat de inspanningen voor compliancy de laatste jaren ongekend hoog waren.

 

Het is met regelmaat een worsteling om de benodigde inspanning voor deze ‘license to operate’ recht te doen.


Lees meer over compliancy
Bekijk bijbehorende cases & expertises
compliancy
compliancy

"Borg structureel onze compliancy"

Toenemende druk op compliancy noodzaakt vergaande integratie in business

Toenemende klantbescherming, aangescherpte risicobeheersing, internationale harmonisatie van wet- en regelgevingskaders en toezicht hebben er toe geleid dat de inspanningen voor compliancy de laatste jaren ongekend hoog waren.

 

Het is met regelmaat een worsteling om de benodigde inspanning voor deze ‘license to operate’ recht te doen.


Lees meer over compliancy

Bekijk bijbehorende cases & expertises

Lees meer over compliancy