Business transformatie in de financiële sector

Agile als organisatieprincipe

Klant effectief organiseren rond zelfsturing

In de nieuwe wereld voor financiële instelling is snelle verandering een permanente factor. Agile at scale met voorbeelden als het ‘Spotify-model’ transformeert een wijze van werken naar een organisatiefilosofie. Met als zichtbare elementen de multidisciplinaire teams op klantketens,  waarin binnen het kader van sterke zelfsturing snel wordt ingespeeld op veranderende eisen onder het loslaten van het beklemmende harnas van trage procedures, moeizame afstemmingen, frequente stuurgroepen en tijd vretende escalaties in de lijn.

 

De invoering van de agile organisatie vereist een duidelijke visie op de klantketens en de ontkoppeling van de domeinen waarop teams met zelfsturing en mandaat aan de slag gaan; goed zicht op wensen van klanten en vereisten van toezichthouders; visie op een nieuwe rol van management en op de kunde en attitude van medewerkers in de setting van hoge autonomie.

 

Onder conditie van een goed oog op de ultieme toepasbaarheid van dergelijke organisatieprincipes (niet overal past een ‘Spotify-model’) kunnen organisaties grote sprongen maken in wendbaarheid, klantgerichtheid en niet te vergeten: medewerkerstevredenheid.

 

Download het e-book Scoren met wendbaarheid hier.

 

U kunt ook direct contact met ons opnemen. Wij denken graag met uw mee.

 



Bekijk bijbehorende case






Terug
Agile als organisatieprincipe