Business transformatie in de financiële sector

Herdefiniëren bedieningsconcepten met behulp van klantreizen

Scherp op klantgedrag toegesneden bediening

Met de toegenomen eis tot transparantie in bediening en vergoeding is een beweging op gang gekomen waarbij meer en meer klanten worden bediend en beprijsd op wat zij – individueel afnemen – bijvoorbeeld advies. Dat zorgt dat er minder ruimte is voor kruis subsidiëring binnen klantgroepen en definieert daarmee de behoefte naar nieuwe – en uiterst scherp op klantgedrag toegesneden (soms virtuele) bediening.

 

Met de analyse van de klantreis wordt de toegevoegde waarde van de stappen in de bediening getoetst en opnieuw vormgegeven. De vernieuwde elementen kunnen  worden samengevoegd tot samenhangende clusters voor de klant. In de bediening (serviceniveau, distributie, benaderbaarheid en variaties) wordt scherp beoordeeld voor welk niveau de klant beprijst wil en kan worden. Met deze inzichten wordt de bediening en de prijsstelling van dienstverlening aan de diverse eisen van de klantgroepen op maat gesneden.

 

Met deze expertise versterkt de organisatie haar propositie naar een steeds scherper gedifferentieerde klantgroep en weerspiegelt de tarifering fundamenteler de ingevulde klantbehoefte.

 

Geïnteresseerd in het herdefiniëren van uw bedieningsconcepten? Neemt u dan direct contact met ons op.



Bekijk bijbehorende case






Terug
Herdefiniëren bedieningsconcepten met behulp van klantreizen