Business transformatie in de financiële sector

Expertise

Onze expertise richt zich op het beter laten functioneren van organisaties, dat is ons vak!

Zoekt u ondersteuning bij het realiseren van een ambitievolle verandering binnen uw organisatie? De consultants van Voogt Pijl & Partners helpen u graag bij het oplossen van complexe problemen en het realiseren van de gewenste verandering. In interdisciplinaire teams werken zij samen met uw medewerkers.

Rond de expertisegebieden van Voogt Pijl & Partners zijn kennis, kunde en ervaring gebundeld voor het vinden van oplossingen en het realiseren ervan.

"Maak onze organisatie wendbaar"

Organisaties kunnen agile uitgangspunten als organisatieprincipe hanteren

In de breedte van de sector wordt de snelheid van reageren op vragen van klanten, wet- en regelgeving of marktontwikkelingen een concurrentiefactor. Waar agile principes in de ICT begonnen zijn als werkwijzen bij ontwikkeling, strekt de toepassing zich tegenwoordig verder uit tot het gehele projectenbedrijf en organisatieprincipes.

Bekijk bijbehorende cases & expertises

Agile als organisatieprincipe
Agile als organisatieprincipe

"Maak onze organisatie wendbaar"

Organisaties kunnen agile uitgangspunten als organisatieprincipe hanteren

In de breedte van de sector wordt de snelheid van reageren op vragen van klanten, wet- en regelgeving of marktontwikkelingen een concurrentiefactor. Waar agile principes in de ICT begonnen zijn als werkwijzen bij ontwikkeling, strekt de toepassing zich tegenwoordig verder uit tot het gehele projectenbedrijf en organisatieprincipes.

Bekijk bijbehorende cases & expertises

"Herdefinieer onze klantpropositie"

Klantengedrag verandert snel

Klanten negeren in toenemende mate traditionele kanalen en kiezen voor virtuele kanalen. Ze verwachten hierbij anytime, anywhere omnichannel diensten te kunnen afnemen. Uit het brede aanbod van diensten maken klanten eigen keuzes en neemt de behoefte om zelf in controle te zijn toe.

Bekijk bijbehorende cases & expertises

klantpropositie
klantpropositie

"Herdefinieer onze klantpropositie"

Klantengedrag verandert snel

Klanten negeren in toenemende mate traditionele kanalen en kiezen voor virtuele kanalen. Ze verwachten hierbij anytime, anywhere omnichannel diensten te kunnen afnemen. Uit het brede aanbod van diensten maken klanten eigen keuzes en neemt de behoefte om zelf in controle te zijn toe.

Bekijk bijbehorende cases & expertises

"Identificeer ons besparingspotentieel"

Scherp sturen op kosten

Transparantie in het aanbod van (concurrerende) diensten, veranderende tariefmodellen en een verschuivende klantvraag maakt dat financiële instellingen scherp moeten sturen op hun kosten. Op sommige momenten kan dat binnen de relatief veilige setting van continu verbeteren, maar op andere momenten zijn grotere slagen noodzakelijk.

Bekijk bijbehorende cases & expertises

identificeren kostenbesparingen
identificeren kostenbesparingen

"Identificeer ons besparingspotentieel"

Scherp sturen op kosten

Transparantie in het aanbod van (concurrerende) diensten, veranderende tariefmodellen en een verschuivende klantvraag maakt dat financiële instellingen scherp moeten sturen op hun kosten. Op sommige momenten kan dat binnen de relatief veilige setting van continu verbeteren, maar op andere momenten zijn grotere slagen noodzakelijk.

Bekijk bijbehorende cases & expertises

"Integreer onze bedrijfsonderdelen"

Druk op efficiënte bedrijfsvoering

Met de turbulentie in de branche, een druk op efficiënte bedrijfsvoering en het herzien van bedieningsconcepten komen organisaties met regelmaat in de situatie dat onderdelen, ketens of processen geïntegreerd worden tot nieuwe eenheden. Een proces dat een mix vereist aan balanceerkunsten tussen beide partijen enerzijds en een bijna militaire precisie anderzijds als de migratie van producten of klanten aan de orde is.

Bekijk bijbehorende cases & expertises

Integratie organisatieonderdelen,Verzekeraars, wet herstel en afwikkeling, solvency II, DNB, IDD, verzekeringsdistributie, afm
Integratie organisatieonderdelen,Verzekeraars, wet herstel en afwikkeling, solvency II, DNB, IDD, verzekeringsdistributie, afm

"Integreer onze bedrijfsonderdelen"

Druk op efficiënte bedrijfsvoering

Met de turbulentie in de branche, een druk op efficiënte bedrijfsvoering en het herzien van bedieningsconcepten komen organisaties met regelmaat in de situatie dat onderdelen, ketens of processen geïntegreerd worden tot nieuwe eenheden. Een proces dat een mix vereist aan balanceerkunsten tussen beide partijen enerzijds en een bijna militaire precisie anderzijds als de migratie van producten of klanten aan de orde is.

Bekijk bijbehorende cases & expertises

"Borg structureel onze compliancy"

Toenemende druk op compliancy noodzaakt vergaande integratie in business

Toenemende klantbescherming, aangescherpte risicobeheersing, internationale harmonisatie van wet- en regelgevingskaders en toezicht hebben er toe geleid dat de inspanningen voor compliancy de laatste jaren ongekend hoog waren.

 

Het is met regelmaat een worsteling om de benodigde inspanning voor deze ‘license to operate’ recht te doen.

Bekijk bijbehorende cases & expertises

compliancy
compliancy

"Borg structureel onze compliancy"

Toenemende druk op compliancy noodzaakt vergaande integratie in business

Toenemende klantbescherming, aangescherpte risicobeheersing, internationale harmonisatie van wet- en regelgevingskaders en toezicht hebben er toe geleid dat de inspanningen voor compliancy de laatste jaren ongekend hoog waren.

 

Het is met regelmaat een worsteling om de benodigde inspanning voor deze ‘license to operate’ recht te doen.

Bekijk bijbehorende cases & expertises